A lelkes közönség nagy megelégedésére hónapok óta nem írtam, és olyan jól működött a módszer, hogy most sem szándékozom megtörni ezt a remek szokást. Csak ismétletlen elérkeztem egy olyan ponthoz az életemben, amikor annyira szomorú vagyok és egyáltalán nem találom a helyem, hogy erős belső késztetést érzek arra, hogy megosszam veletek az elmúlt napokban a fejemben járó dalok TOP 5-ös listáját. Íme:

1.The Rolling Stones-Under my thumb

Ez a szám annyira régi, hogy a hangzását kapásból szarnak értékelné az ember, de ez a világ mérten legnagyobb zenekarának az egyik leglegendásabb száma, és minden idők legeslegjobb szakítós dalának választották az ebben szakértő szakértők. És ez tökéletesen igaz, ugyanis olyan dallamvilága van, mint szinte egyetlen más nótának a zenei történelemben. A riffek felettébb okosak, ez teszi angol tudás nélkül is teljesen érthetővé az egész anyagot. Nem is ragozom tovább, aki ezt a számot nem szereti, annak nincs lelke.

 

2. Oasis-Turn up the sun

Ahogy egyre vészesebben közeledik a nagykorúvá válásom misztikuma, úgy kezdek énis egyre jobban megkomolyodni, ha máshogy nem, legalább zeneileg. Ez játszott közre abban a pillanatban is, amikor beleszerettem az Oasisbe. Azóta rendületlenül hiszem, hogy ők az elmúlt 20 év egyik legzseniálisabb zenekara( Noel Gallagher-nek köszönhetően...), és 'lágy' dalokat tudnak teletölteni olyan gitárfutamokkal, hogy az ember eldobja az agyát. A Turn up the sun nem a legjobb művűk, de amikor vettem egy Oasis DVD-t és behelyeztem a lejátszóba, ez a dal kezdett el szikrázni az emberhegyekkel teletűzdelt manchester-i stadionból. Az előzőhöz hasonlóan ennek is valamiért olyan inteligens a hangzásvilága, hogy egy csaásra elbűvöli az embert. Szeretlek Oasis és tudom, hogy te is szeretsz engem.

3. Sum 41-Screaming Bloody Murder

Harmadiknak a tinizenekarnak elkönyvelt, de ennél sokkal mélyebb érzelmekkel rendelkező Sum 41 zenekar március 29-én megjelenő új lemezének címadó dalát választottam. Hogy miért pont egy ilyen friss számot választottam? Mert szerintem ez a banda eddigi egyik legzseniálisabb és legérettebb alkotása. Még a Chuck albumnál is komorabb hangzásvilággal rendelkező nóta az első másodperctől elvarázsolt. Azóta sem vagyok képes abbahagyni a dúdolását és a halgatását. Nekem mondhat akárki akármit, a Sum 41 a generációjának egyik legfontosabb formációja és kenterbe veri az összes komolykodó tinibandát.

4. Beatles-Come together

A lista végéhez érve egyre nehezebb választani a rengeteg lehetőség közül, ezért is került be a zenei élet egyik legmeghatározóbb bandája, a Beatles. Sajnos a mai fiatalság már szinte egyáltalán nem értékeli őket, pedig annyi mindent csináltak először, mint talán senki más rajtuk kívül. Vegyük a Come together című nótát például. A korban hol hallhatott bárki is ilyen kiemelkedő basszust, mint itt a refrénben található. Egyszerűen zseniális és felülmúlhatatlan, mégha néha mai szemmel avíttnak is tűnik. A Beatles örök és elpusztíthatatlan. Éljenek a varázsgombák!!!!

5. Green Day-Jesus of Suburbia

Utolsó dalt a legnehezebb választani, pont ezért helyeztem ide a Green Day legtökéletesebb számát, amit azóta sem tudott senki ( még maga a zenekar sem) felülmúlni. Ha nem ismered, akkor most biztosan kiváncsi lettél. Elárulom a titkát. Ez egy közel 10 perces szerelmi eposz az American idiot nevezetű konceptalbumról, és a címben szereplő ifjút született bemutatni. Amellett, hogy zeneileg kifogásolhatatlan, az a legnagyobb erőssége, hogy az örömtől a legszörnyűbb kínokig, szinte az egész felfogható érzelmi skála megjelenik benne, és nem csak hogy megjelenik, fel is fogható. És ez nagy különbség. Sok művész ott vérzik el, hogy akrmennyire is zseniális, a közönség nem képes megérteni, mit akar neki mondani. A Green Day a kisújjából rázza ki a szakma legbonyolultabb fogásait. És én ott voltam Velencében, hogy lássam őket élőben! És elmaradt! Hát nem csodás az élet?

A bejegyzés trackback címe:

https://endrepark.blog.hu/api/trackback/id/tr782705325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása